Vihreät on valmis kokeilemaan junaliikenteen kilpailutuksia, kunhan asiassa edetään hallitusti selvitysten pohjalta ja tietyt reunaehdot täyttyvät.
Vihreät on valmis kokeilemaan junaliikenteen kilpailutuksia, kunhan asiassa edetään hallitusti selvitysten pohjalta ja tietyt reunaehdot täyttyvät.
TIEDOTE 29.11. Hämeenlinnan Verkatehtaalla järjestetään tänään 29.11. #haluanjunaan -kansalaistilaisuus Hämeenlinnan junayhteyksien heikkenemisen johdosta. Aikanaan itsekin Hämeenlinnaan päivittäin töihin matkustanut Tamperelainen vihreiden kansanedustaja, puolueen liikennepoliittisen työryhmän puheenjohtaja Olli-Poika Parviainen vetoaa VR:ään, jotta eteläisen pääradan riittävän nopeat junayhteydet turvataan myös pienemmistä ja keskikokoisista kunnista. Kanta-Hämeen elinvoimaisuuden kannalta keskuskaupunki Hämeenlinnan saavutettavuus on Parviaisen mukaan erityisen tärkeää. Helsinki-Hämeenlinna-Tampere -kasvukäytävä […]
VR toteuttaa historiansa suurimmat yt-neuvottelut. Säästöohjelma uhkaa satojen työpaikkojen lisäksi hankaloittaa suomalaisten liikkumista merkittävästi. Leikkaukset uhkaavat myös monien alueiden elinvoimaa. Rajut vähennykset ovat kyseenalaisia myös VR:n ja valtion yksinoikeussopimusten tavoitteiden kannalta.
Alexander Stubbin minihallitusneuvottelujen tuloksena valtio kannattaa ja rahoittaa Tampereen ratikkaa. Tiedote asiasta.
Vihreän valtuustoryhmän ryhmäpuheenvuoro Tampereen raitiotiehankkeestä päätettäessä 16.6.2014 olemme tekemässä yhtä lähivuosien merkittävimmistä kaupunkirakennetta koskevista päätöksistä. Vuosien suunnittelun jälkeen me olemme vihdoinkin päättämässä Tampereen modernista raitiotiestä. Vihreälle ryhmälle raitiotie on ollut kärkihankkeitamme useissa vaaleissa. Yli sata vuotta sitten ensimmäistä kertaa Tampereella käydyistä raitiotiekeskusteluista on edetty pitkä matka. Henkilökohtainenkin ratikkahistoriani ulottuu vain vuosikymmenen päähän, jolloin Tampereella käytiin […]
Olemme kansanedustaja Mikko Alatalon (kesk) kanssa edelleen eri mieltä liikennepolitiikasta. Vastineessani perustelen miksi ei kannata kuvitella yrityselämän menestyksen perustuvan yksinomaan tieliikenteeseen ja puolustan hallituksen liikennepoliittisen selonteon linjauksia lisätä raideliikennettä Pirkanmaalla.